MET AFSTAND DE BESTE REIS NAAR SURINAME

VNS verzorgt op 24 december 2022 een onvergetelijke 16-daagse reis naar Suriname.
(voor programma 2023: zie onderaan deze pagina)

Incl.: Retourvlucht, Ontbijt, Lunch & Diner + alle entreekosten + transfer luchthaven - hotel v.v., alle excursies

Reisprogramma van de geheel verzorgde 16 daagse reis naar Suriname van Stichting Vriendschapsbanden Nederland – Suriname (VNS)

– Vaccinatie Verplicht
– Reis-en annuleringsverzekering Verplicht
– Toeslag Businessclass slechts € 850,- vv incl. gratis VIP-ROOM

VERTREK 24 december 2022, TERUG 8 januari 2023
Verzamelen op Schiphol om 07.00 u. Balie 26 Vertrekhal 3. KOM OP TIJD!,

24 december Zaterdag. dag 1

Vertrek vanuit Schiphol met SLM PY 993 om 10:20 uur, Aankomst ongeveer 15:50 uur plaatselijke tijd (tijdsverschil is in december 4 uur).
Bus naar Hotel Residence Inn Aankomst circa 18.00 uur. Kamerverdeling. Diner om 20.00 uur

25 december Zondag, dag 2

Ontbijt (elke ochtend vanaf 7.00 uur)

Ca 11.00 uur: Bezoek Fort Zeelandia (incl. excursie op deze historische plek)

Aansluitend Lunch

Vrije middag

26 december Maandag, dag 3

Ontbijt

Stadswandeling. o.a. Onafhankelijkheidsplein, Petrus en Paulus Kathedraal (Basiliek), Moskee en Synagoge broederlijk naast elkaar. Eindpunt: Centrale markt.

Lunch

Vanaf de platte brug per boot over de Suriname rivier langs de Goslar naar Meerzorg.

Met de bus terug naar het hotel.

27 december Dinsdag, dag 4

07.00 uur Ontbijt

Plantagetocht Frederiksdorp, (plantage-)district Commewijne

Bezoek Internaat Alkmaar + Schoolbezoek Legèneschool in Alkmaar

28/30 december, Wo, do, vrijdag, dag 5, 6 en 7: Drie dagen binnenland

07:00  Ontbijt

Uw koffer brengt u naar de opslagplaats van het hotel en u neemt een makkelijke tas/rugzak mee met kleding etc. voor 3 dagen. Wij gaan naar ANAULA-resort en worden om 09.00u opgehaald. www.anaulanatureresort.com

We maken een stop bij het Clarence Seedorfstadion. Bij Atjoni stappen we op de boot naar Anaula, met op donderdag o.a. Scholenbezoek in Nieuw Aurora (EBG-school en een Openbare school). Er is een volledig programma voor Anaula. Na aankomst maakt u kennis met uw gids

Op vrijdag 30 december bezoeken we op de terugreis de Afobaka stuwdam. We zijn weer in ons hotel ca 17.30u. U krijgt een ander kamernummer

Diner om 19.00u. Overnachting in het hotel

31 december Zaterdag, dag 8 (OWRU YARI)

Bezoek KOTOMUSEUM aan de Prinsessestraat, Paramaribo  (https://youtu.be/NBAX2ssdf38 ).

Het is mogelijk om een kleine bijdrage te laten fotograferen in een Sdrachtnaamse.

OWRU YARI (https://youtu.be/J2yvaSgxNwc)

De oudejaarsviering begint in Suriname om 13.00 uur ’s middags. Dan barst dit spectaculaire volksfeest los in de binnenstad van Paramaribo met het knallen van de pagar’s. Er zijn podia met bands, de mensen vieren feest op straat en gaan volledig uit hun dak. Heel bijzonder en leuk om mee te maken.

Dineren in de stad

1 januari 2023 Zondag, dag 9

Ontbijt Kerkbezoek mogelijk

Vrije dag. U heeft de gelegenheid om op eigen gelegenheid de stad verder te verkennen, een uitstapje in de omgeving te maken of een dag bij te komen bij het hotel.

2 januari Maandag, dag 10

07:00 u. ontbijt,

Bezoek aan Openluchtmuseum Fort Nieuw Amsterdam (http://youtu.be/fW6qy6TIzwg) en vervolgens naar plantage Mariënburg , alwaar u een rondleiding krijgt in de oude suikerfabriek.

Bezoek aan de plantage Peperpot

3, 4 en 5 januari, Dinsdag/donderdag, dag 11/13: Drie dagen Nickerie

07:00 u Ontbijt.

Om 09.00 u worden we opgehaald voor een reis naar Nickerie (rijstdistrict) We rijden door de districten Saramacca (kleinlandbouw) en Coronie (cocosdistrict) https://youtu.be/YfKCQEu3vSw

In Nickerie verblijven we in het AKIRA Overwater Resort in het natuurgebied Bigi Pan, een vogelparadijs: www.Akiraoverwaterresort.com

Terug in Paramaribo op donderdag 5 januari, ca 17.30u

Diner in het hotel, overnachting in het hotel

6 januari Vrijdag, dag 14

07.00 u. Ontbijt

Om 9.00 uur bezoeken wij de Nationale Assemblee (parlementsgebouw van Suriname) en om 11.00 uur de Nederlandse Ambassade .

Om 13.00 uur Lunch bij de 2e Rijweg Rotishop

’s middags bezoeken we rond 14.00 uur UNU PIKIN  (http://www.unupikin.nl )

7 januari Zaterdag, dag 15

07.00 uur ontbijt.

In de ochtend gelegenheid tot inkopen souvenirs, kunst, etc.

Om 12.00 uur vertrek naar de luchthaven. Vertrek naar Nederland om 17.20 uur.

Gebruik van VIP-lounge kost € 25.00 (comfort, hapjes, drankjes) en is gratis voor businessclass passagiers.

8 januari Zondag, dag 16

Aankomst op Schiphol in Amsterdam met de PY994 om 07.20 uur.

Afscheid van elkaar bij de bagageband en tot ziens op een mogelijke reünie

Annuleringsvoorwaarden:

De voor reizen algemeen gangbare annuleringsvoorwaarden zijn van toepassing. VNS hanteert wat dat betreft dezelfde regeling als TUI (en veel andere betrouwbare reisorganisaties).

2023 (Thema-)reizen

Ook voor 2023 staat een aantal prachtige reizen op het programma, gericht voor reizigers met specifieke belangstelling voor diverse facetten van de Surinaamse samenleving en cultuur.

Basisthema’s, waaromheen de reizen worden georganiseerd, zijn bijvoorbeeld: gebouwd cultureel-historisch erfgoed, openbaar bestuur, zorg, onderwijs en/of flora en fauna. En dit altijd in combinatie met gevraagd en voldoende ontspanning. U leert het land echt kennen en doet op.

Wilt u als organisatie van vakgenoten als aparte groep aan een van deze reizen deelnemen, dan kan deze in nader overleg en samen met onze Surinaamse partners volledig op uw specifieke interesseveld, bijvoorbeeld de zorg, het onderwijs, architectuur, plantage- en slavernijverleden, ecologie en worden afgestemd.

Ik heb interesse?

Meld uw belangstelling via het contactformulier (Menu -> Contact) en geef daarbij aan waar uw belangstelling in het bijzonder naar uit gaat.

Klik op onderstaande link voor een korte introductie en video-impressie: