MET AFSTAND DE BESTE REIS NAAR SURINAME

Reisprogramma geheel verzorgde reis naar Suriname van 26 december 2021 tot 9 januari 2022 van Vriendschapsbanden Nederland Suriname (VNS) incl. ontbijt, lunch & diner, excursies, alle entreekosten en transfer luchthaven hotel vv

– Vaccinatie Verplicht
– Reis-en annuleringsverzekering Verplicht
– Toeslag Businessclass slechts €850,- vv incl. gratis VIP-ROOM

REISPROGRAMMA
Verzamelen op Schiphol om 07.00 u. Balie 32 Vertrekhal 3. KOM OP TIJD!

26 december Zondag Dag 1.

Vertrek vanuit Schiphol met SLM PY 993 om 10:20 u , Aankomst ongeveer 14:50 u pl. tijd (tijdsverschil 4 uur).
Bus naar Residence Inn
. Aankomst ca 17.00u

Kamerverdeling. Diner om 20.00u

27 december Maandag, dag 2

07:00 u Ontbijt.

Stadswandeling, o.a. Onafhankelijkheidsplein, Petrus en Paulus Kathedraal (Basiliek), Moskee en Synagoge, etc. Eindpunt Centrale Markt

In de middag bezoek UNU PIKIN: www.stichtingunupikin.nl

28/29/30 december Dinsdag t/m Donderdag, Dag 3, 4 en 5: Drie dagen Nickerie

07:00 u. Ontbijt.

Uw koffer brengt u naar de opslagplaats van het hotel en u neemt een makkelijke reis- of rugtas met benodigdheden voor drie dagen: (zwem-)kleding, toiletart., vishengel, verrekijker, zonnebrand en muggenolie. We worden om 09.00u opgehaald voor een reis naar Nickerie (het rijstdistrict) We rijden door de districten Saramacca (kleine landbouw) en Coronie (cocosdistrict) naar het rijstditrict Nikerie: https://youtu.be/YfKCQEu3vSw In Nickerie verblijven we in het AKIRA Overwater Resort. www.Akiraoverwaterresort.com  Op dinsdag bezoeken we de districtshoofdstad Nieuw Nickerie. Er is een interessant programma gedurende 3 dagen. Bigipan is een zeer gerenommeerd natuurgebied in Nickerie. Vissers en vogelliefhebbers komen ruimschoots aan hun trekken.

Woensdag 30 december zijn we weer terug in Paramaribo om ca 17.30 u

Diner in hotel

31 december vrijdag, Dag 6

Vandaag is het owru jari (oudjaar op z’n Surinaams) Elk jaar een waar volksfeest, dat niemand mag missen! De oudjaarviering begint al in de ochtend in Paramaribo-stad, met veel eten, drinken en … meterslange pagara’s die door de winkelstraten worden aangestoken! Veel rook, veel herrie, veel sfeer.

We organiseren een fijne plek om van dit alles te genieten. Het staat eenieder natuurlijk vrij om op eigen gelegenheid de stad in te gaan. ’s Avonds spelen er muziekbands in het uitgaanscentrum (’t VAT)

Diner in het hotel

1 januari zaterdag, Dag 7

Bezoek KOTOMUSEUM a/d Prinsessestraat

Het is mogelijk om foto’s in klederdracht te (laten) maken (kleine bijdrage)

Lunch

Vrije middag (bv luieren en bijkomen van oudjaar in en bij het zwembad van ons hotel)

Diner

2 januari zondag, Dag 8

Wie vroeg wakker is kan gaan kijken en luisteren naar de wekelijkse vogelwedstrijd op het Onafhankelijkheidsplein vanaf 06.30 u en/of een bezoek brengen aan de Combé Markt

Ca 11:00 uur: Bezoek aan Fort Zeelandia (incl. excursie op deze historische plek)

Lunch en Vrije middag

3/4/5 januari maandag/woensdag, Dag 9, 10 en 11

Uw koffer brengt u opnieuw naar de opslagplaats van het hotel en u neemt in een makkelijke reistas/rugzak met (zwem-) kleding etc. mee voor drie dagen. Wij gaan naar ANAULA in het binnenland. We worden om 09.00u opgehaaldwww.anaulanatureresort.com

We maken een korte stop bij het Clarence Seedorfstadion aan de Highway richting Paranam. Bij Atjoni stappen we op de boot naar Anaula, met op woensdag o.a. Scholenbezoek in Nieuw Aurora (EBG-school en een Openbare school). Na aankomst maakt u kennis met uw gids. Er is een volledig programma voor Anaula: op woensdag, 5 januari bezoeken we op de terugreis de Afobaka stuwdam. We zijn weer in ons hotel ca 17.30u.

Diner ca 19.00 u. in het hotel

6 januari donderdag, dag 12

07:00 u. Ontbijt,

Plantagetocht Frederiksdorp, (plantage-) district Commewijne