Stichting Vriendschapsbanden

Suriname

Stichting Vriendschapsbanden Nederland-Suriname

De stichting Vriendschapsbanden Nederland Suriname is een ideële stichting, die het nastreeft projecten in Suriname te ondersteunen en een realistisch beeld van Suriname in de Nederlandse maatschappij te schetsen. In het kader van dat laatst genoemde doel, organiseert en begeleidt de stichting ook reizen naar Suriname met een educatief karakter.

mischa-bachmann-524008-unsplash.jpg

Hier kan een voorbeeldtekst staan wat mooi naast dit plaatje past.

Geniet van geweldige rondreizen door Suriname met een geweldig team van deskundige gidsen.

Bekijk hier een prachtige video over Suriname

In de naam van de Stichting Vriendschapsbanden Nederland Suriname (VNS) herkennen we de doelstelling: het verbeteren van de vriendschapsbanden tussen de bevolking van Nederland en Suriname. VNS doet dat onder meer door het organiseren van educatieve reizen naar dit prachtige land, om kennis te maken met zijn gemêleerde bevolking, zijn boeiende mix van culturen, talen en religies en zijn fantastische flora en fauna. Vooral ook omdat we een lange geschiedenis met elkaar delen.

rivierenflorafauna

Rivieren, flora en fauna

Tropische schatten en geheimen.

stadsleven

stadsleven en bezienswaardigheden

Paramaribo, meer dan een openlucht museum.

onderwijs en cultuur

Eenheid en verscheidenheid.

Mooi Suriname

Suriname heeft een tropisch regenwoudklimaat, met een grote- en kleine regentijd. De luchtvochtigheid ligt hoog, overdag zo’n 80%, ’s nachts zelfs 95%. De temperatuur schommelt tussen 24 en 36 graden Celsius. De kleine regentijd is van begin december tot begin februari, daarna de kleine droge tijd tot eind april, gevolgd door de grote regentijd tot half augustus. Dan komt de grote droge tijd tot begin december. September en oktober zijn de warmste maanden van het jaar, vandaar dat de grote vakantie in Suriname valt in september

Suriname en Nederland (als Schengenland) kennen een visumplicht. Beide landen streven ernaar dit te versoepelen. Reizigers naar Suriname kunnen online  een visum aanvragen bij het Surinaamse consulaat in Amsterdam : https://e-visums.nl/suriname

Er zijn normaal gesproken geen bijzondere vaccinaties vereist voor Suriname. Malaria en gele koorts zijn in het grootste deel van het land onder controle. Intussen heeft het corona-virus alles op z’n kop gezet. Op dit moment is een vaccin of een negatieve test vereist. Daarnaast is er een verplichte quarantaine. Het spreekt vanzelf dat in dergelijke omstandigheden een groepsreis uitgesloten is. We bekijken de situatie van dag tot dag.

We verblijven in Suriname elk jaar in Torarica Eco Resort Hotel. Zeer comfortabel, open en vriendelijk, met een uitgebreid ontbijt buffet. Gunstig gelegen in het uitgaanscentrum van Paramaribo. Tijdens ons verblijf verhuizen we voor twee driedaagse uitstapjes naar het binnenland (Anaula) en Nickerie (Akira). Daar logeren we in mooie cabins, aan respectievelijk  de Suriname rivier (Anaula) en op het water in natuurgebied Bigi Pan (Akira)

onze vaste vervoerder naar en van suriname is de surinaamse luchtvaart maatschappij, die sinds kort de beschikking heeft over een ruime boeing 777.onze vaste vervoerder naar en van suriname is de surinaamse luchtvaart maatschappij, die sinds kort de beschikking heeft over een ruime boeing 777.

In Suriname zelf worden wij veilig vervoerd door het vertrouwde busbedrijf dat ook garant staat voor het transport naar Nickerie en naar de opstapplaats voor de boot naar Anaula,

Suriname

wacht op u

Geweldige mensen, veelzijdige
rondleidingen, prachtig land

Bankrekeningnummer NL 77 RABO 0136183662 Kamer van Koophandel 37 14 27 24 ANBI Belastingdienst Nr. 81 96 38 730 (doss. 68425)

Copyright © Stichting VNS 2021. Alle rechten voorbehouden.